Chełmża, dnia 24.03.2010r.
RO-341-14/10
Dotyczy:
postępowania o udzielenie zamówienia na
„Budowę drogi gminnej Nr 100525C w Brąchnówku wraz z finansowaniem przez wykup wierzytelności”
WYJAŚNIENIE TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
I. Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zm.) zawiadamia się, że wpłynęły do Zamawiającego wnioski o wyjaśnienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej zwanej „SIWZ”) w w/w postępowaniu dotyczące:
1) Pytanie nr 1. „ Pkt.12. III Części SIWZ brzmi: „Bank nie może żądać od Zamawiającego spłaty zobowiązania przed upływem umówionego okresu spłaty. Spłaty dokonywane będą zgodnie z w/w zasadami i wg ustalonego harmonogramu spłat. Harmonogram spłat będzie integralnym załącznikiem do „Umowy Trójstronnej”.”
Co się będzie działo, w przypadku opóźnień w spłatach rat, przez Zamawiającego. Bank chciałby mieć możliwość postawienia niespłaconego salda w stan wymagalności jeżeli Zamawiający będzie się opóźniał w spłacie raty „X”. W takiej sytuacji, Bank mógłby żądać spłaty wcześniej niż określał harmonogram. Ewentualnie po jakiej ilości niespłaconych rat, Zamawiający dopuszcza możliwość postawienia niespłaconego salda, z tytułu wykupu wierzytelności w stan wymagalności przez Bank? (Obecne zapisy nie daje możliwości wypowiedzenia umowy nawet przy kilkuletnich opóźnieniach.)
Odp. Zamawiający nie przewiduje opóźnień spłatach rat.
2) Pytanie nr 2. Pkt. 6 i 7 III części SIWZ brzmi: „Spłaty wykupionych przez Bank wierzytelności Zamawiający dokonywać będzie w latach 2011-2014. Spłaty dokonywane będą w równych rocznych ratach. Faktyczna kwota raty uzależniona będzie od ceny Wykonawcy przedstawionej w ofercie. Ostatnia rata będzie ratą korygującą”
7. Spłata rat (odsetek i kapitału) wykupionej wierzytelności dokonywana będzie do dnia 30 grudnia każdego roku. W przypadku, kiedy płatność raty kapitałowej i odsetkowej będzie przypadać na dzień wolny od pracy, to płatność nastąpi w dzień roboczy poprzedzający ustaloną wyżej datę spłaty. Natomiast pkt. 9 informuje nas, że : „Karencja w spłacie rat kapitałowych oraz w spłacie odsetek – do 30.XII.2011 r. „
Czy te zapisy oznaczają, że będą tylko trzy raty: 30.12.2012, 30.12.2013 i 30.12.2014 r?”
Odp. Zamawiający dokonał modyfikacji punktu 6, 7 i 9 cz. III SIWZ, która opublikowana jest na stronie internetowej www.bip.gminachelmza.pl w zakładce zamówienia publiczne w niniejszym postępowaniu.
3) Pytanie nr 3. Dot. Część III pkt 6, 7 – czy spłata rat odsetkowych wykupionej wierzytelności może być dokonywana w ratach miesięcznych w latach 2001-2014 w pierwszym dniu każdego miesiąca.
Dotychczasowy zapis mówiący o 30 dniu miesiąca, nie ma racjonalnych przesłanek oraz powoduje problemy w przypadku z liczbą dni w miesiącu mniejszą niż 30 (np. luty) oraz większą niż 30 (np. lipiec sierpień).
Odp. Zamawiający dokonał modyfikacji punktu 7 cz. III SIWZ, która opublikowana jest na stronie internetowej www.bip.gminachelmza.pl w zakładce zamówienia publiczne w niniejszym postępowaniu. W przypadku miesiąca krótszego tj. lutego w odniesieniu do spłaty rat odsetkowych spłata będzie dokonana w ostatnim dniu tego miesiąca.
II. Powyższe wyjaśnienia stanowią integralną część SIWZ
Do wiadomości:
1. Uczestnicy postępowania
2. Strona internetowa zamawiającego
3. a/a
Metryka
- opublikował: Pawel Rutkowskidata publikacji: 2010-03-24 10:23
- zmodyfikował: Pawel Rutkowskiostatnia modyfikacja: 2010-03-24 10:25